Broschyr om morgon- och eftermiddagsverksamheten i Winellska skolan 2023-24 (pdf)

Välkomna till Winellska skolans eftis!

Eftis är till för elever i årskurserna 1-2.
Eftis börjar varje dag den tid då eleverna i årskurserna 1-2 slutar sin skoldag, oftast klockan 13.
Eftis stänger kl. 17.00.

Personal och kontakt

Telefonnumret till eftis är 040 126 9596.
Ansvariga eftisledare:

Närvaro- och frånvaroanmälningar görs till eftistelefonen, nr. 040 126 9596.

Utrymmen

Eftis verkar i nedre våningen av paviljong 2, i åk 1:s utrymmen. Utomhus vistas vi på Ladugårdsbackens lekplats.

Aktiviteter

Vi strävar till att vara ute så mycket som möjligt under dagen. Vi har olika aktiviteter som t.ex.

• pyssel

• sagostund

• lekar

Vi går också till skogen där barnen har både fria och ledda lekar.

Frånvaro

Då barnet inte kommer till eftis pga. sjukdom eller annan orsak, skall detta meddelas skilt till eftis. Man kan ringa (efter kl. 13) eller sätta ett sms till 040 126 9596.

Information

Vi skickar varje månad infobrev från eftis på Wilma till föräldrarna. Dessutom har vi en Facebook-grupp (Winellska skolans eftis) där vi berättar om sådant som vi gjort och kommer att göra på eftis (vi publicerar inga sådana foton på elever där de går att känna igen).

Om ni har frågor gällande eftisverksamheten, kan ni kontakta Malin Sundström. I frågor om mornisverksamheten kan ni vända er till Mia Ahonen. Om ärendet gäller ansökan eller uppsägning av eftisplatsen, frågor om avgifter o. dyl. kontakta Jakob West jakob.west@kirkkonummi.fi 0401269833 på Kyrkslätt kommun.

Mornis

Mornis ordnas för elever i åk 1 och 2.

Vi håller till i Paviljong 2 på nedre våningen i åk 1:s klassrum mellan 7:00 och 8:45 på morgonen.

Klockan 7.50 går vi och äter morgonmål i matsalen.

Mia Ahonen, mia.ahonen@edu.kirkkonummi.fi är ansvarig ledare för mornis och svarar på frågor angående mornisverksamheten. Om ärendet gäller ansökan eller uppsägning av mornisplatsen, frågor om avgifter o. dyl. kontakta  Jakob West  0401269833 på Kyrkslätt kommun.

Närvaro- och frånvaroanmälningar görs till eftistelefonen, nr. 040 126 9596.