Välkommen till läsåret 2021-2022!

Läsåret inleds i Winellska skolan måndagen den 16 augusti kl. 9.00. Eleverna är med sin klasslärare/klassföreståndare hela första skoldagen enligt sitt schema och tidtabellerna nedan. Elevernas schema finns på Wilma.

åk 1-3 kl. 9-13

4A och 4C kl. 9-13

4B kl. 9-15

åk 5-9 kl. 9-15

• Lågklassernas elever samlas utanför paviljongerna för att välkomnas av sina klasslärare.

• De nya eleverna i årskurs sju samlas på skolgården och söker sig till samlingsplatsen där klassföreståndarna väntar med en klassvis skylt. Vi har även personal vid den röda stugan för att hjälpa nya elever att hitta fram.

• Det fortsatta osäkra läget med pandemin tvingar oss alla att tänka på hur vi lever våra liv. Det är i allas intresse att förebygga smitta, ta ansvar för god hand- och hosthygien och undvika onödiga närkontakter. Också här i skolan ska vi komma ihåg att umgås och fungera med respekt för avstånd och hygien. Vi vill undvika en övergång till exceptionella undervisningsarrangemang och det är viktigt att ingen kommer sjuk till skolan. Vi lyckas leva enligt det nya normala, då vi alla tar vårt ansvar på allvar och med en positiv inställning.

• Vi delar munskydd till alla elever i årskurserna 6-9, men önskar att eleverna förses hemifrån med munskydd för den första morgonen.

• Vårdnadshavare ska lämna och avhämta barnen till skolan, mornis och från eftis utomhus. Tillsvidare får inga utomstående vistas inne i skolbyggnaden och inte heller på skolans område.

Vi önskar alla elever välkomna till ett nytt läsår!

Senaste inlägg

Visa alla

Tillval åk 8 och 9

Broschyren för tillvalen åk 8 och 9 (2024-25) finns nu här på hemsidan: https://www.winellskaskolan.fi/tillval-ak89 Valen sker på våren i åk 7 och 8.

Tillval åk 7

Broschyren för tillvalen åk 7 (2024-25) finns nu här på hemsidan: https://www.winellskaskolan.fi/tillval-ak7 Valen sker på våren i åk 6.

God Jul & Gott Nytt År!

Winellska skolan firar jullov under tiden 23.12.2023-07.01.2024 Vårterminen börjar måndag 8.1.2024 enligt schema. Vi tackar alla för höstterminen och önskar er alla en skön och lugn juletid!